Bij rebranding denkt iedereen spontaan aan een nieuw logo en een nieuwe grafische stijl. Een logo en een huisstijl zorgen echter vooral voor uniformiteit in je communicatie. Zelf communiceren doen ze nauwelijks. Hun strakke, minimalistische stijl is vooral trendy en communiceert vooral dat het bedrijf hedendaags of trendy is.
Branding gaat een stuk verder. Een merk — in tegenstelling tot een logo — illustreert merkwaarden zoals professionalisme, innovatie, perfectionisme… maar bijvoorbeeld ook vriendelijkheid, menselijkhed, kleinschaligheid en authenticiteit. Precies alsof je merk een persoon zou zijn die liever niet in maatpak de baan opgaat omdat hij/zij sympathiek wil lijken. Om die merkwaarden te illustreren heb je meer nodig dan gestileerde grafiek.
Fotografische beelden tonen die merkwaarden veel makkelijker. Via stijl, via kleur, via gevoel, via sfeer, via compositie… De look van een foto zegt alles.
Bij Bilderbilder zorgen we dan ook dat je beelden het juiste verhaal vertellen, in de juiste stijl. Maar je website rebranden met professioneel beeldmateriaal heeft nog heel wat andere voordelen: meer impact, meer stopkracht en meer enthousiasme van je bezoekers bijvoorbeeld. Je website wordt ook duidelijker, aangenamer om te bekijken, en dus eigenlijk gebruiksvriendelijker. En dat is een gigantisch voordeel op een medium waar de concurrentie nooit veraf is.
Benieuwd wat voor stravve beelden we voor jou kunnen maken?
Onze combinatie van fotografie en beeldbewerking is uniek. Wat de mogelijkheden en de voordelen zijn lichten we graag toe in een gesprek of via e-mail.
Eerst zien wat we kunnen?
Heb je al een concreet plan, voorbeeld of ontwerp? Dan maken we graag een testbeeld, op basis van de beelden die je liggen hebt, nieuw fotomateriaal of stockfotografie. Zo kun je vooraf perfect de kwaliteit, het realisme en de sfeer beoordelen.
Makkelijke oplossingen voor al je beeldmateriaal
Ons doel is bedrijven te helpen met kwalitatief en relevant beeldmateriaal. We helpen je dus met kleine retouches en kleurcorrecties, of eenvoudige fotografie maar ook met een globale aanpak van je content